woensdag, januari 1

Exit - Teri Terry


Exit - Teri Terry


samenvatting

Het lijkt voorbij te zijn met Sams fijne leventje als dochter van de vicepremier. Het zijn stormachtige tijden. De grenzen zijn gesloten en de protesten worden steeds gewelddadiger. De regering geeft de schuld aan de jongeren en slaat de opstanden hard neer. Mobiele telefoons worden geblokkeerd, bijeenkomsten verboden en er is geen ruimte voor andersdenkenden - integendeel.


Sam raakt verscheurd door de loyaliteit aan haar familie en haar eigen ideeën over wat juist is. Maar wanneer ze Ava en Lucas ontmoet, weet ze wat haar te doen staat.

Ze kan het verschil maken. Dat moet ze. Zelf als haar leven - en haar liefde - op het spel staan.


Recensie

Exit is de prequel op de Slated serie. (Die heb ik nog niet gelezen, maar dat zal snel veranderen.)
Je volgt het verhaal vanuit Ava (Een armer meisje die bijles heeft aan Sam.) en Sam (De dochter van vicepremier.) hun perspectief.
Ik vind het altijd leuk een goed dystopisch boek te lezen. Dit boek is dan ook perfect geschreven, het is ook leuk om een boek te lezen die op de actualiteit is gebaseerd. Dan begin je te denken 'Wat als dit echt gebeurt?' waardoor het boek dan nog spannender is om te lezen.
In het begin gaat het verhaal wat langzaam, je leert de personages kennen, hun verleden en karakter. Die informatie is ook wel nodig maar ik vond het soms te uitgebreid. Maar toen ik verder in het boek zat was het zo goed, ieder hoofdstuk eindigt zo spannend dat ik even moest stoppen met lezen om te laten bezinken wat ik net had gelezen. Het einde was ook zo goed! Dit is een boek dat ik zeker aan al mijn vrienden zal aanraden.
 ⭐⭐⭐⭐ 




Instagram: https://www.instagram.com/living_in_books_be/?hl=nl 
Bookish merch: https://teespring.com/stores/livinginbooksbe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten