zondag, juni 14

Mijn Jaar Na Jou - Nina de Pass

Mijn Jaar Na Jou - Nina de Pass
⭐⭐⭐

Samenvatting

Oudejaarsavond, San Francisco. Het feest van het jaar eindigt in een tragisch ongeluk. Cara overleeft het. Haar beste vriendin Georgina niet.

Negen maanden later besluit Cara's moeder dat een kostschool in de Zwitserse Alpen de nieuwe start is die haar rouwende dochter nodig heeft. Maar Cara weet dat het niks uitmaakt; Georgina is weg en niets zal haar terugbrengen. 
Op haar nieuwe school weet niemand iets over Cara's verleden en ze is van plan dat zo te houden. Maar hoe ze ook haar best doet om afstand te bewaren, haar nieuwe vrienden breken haar zorgvuldig opgebouwde muur langzaam af. Vooral de ongewone, oprechte Hector, die beter dan wie dan ook begrijpt hoe ze zich voelt. Hoe dichter Cara naar Hector toe groeit, hoe meer Georgina wegglijdt. Het leven omarmen betekent dat ze het verleden moet loslaten, maar Cara weet niet zeker of ze wel een tweede kans verdient.


Recensie

Ik weet dat veel van jullie dit boek geweldig gaan vinden maar het was voor mij niet helemaal mijn ding. Dit kwam vooral omdat ik het hele boek niet echt een connectie kreeg met Cara en daardoor niet zo met haar meeleefde. De plot twist in het boek vond ik voorspelbaar, ik had zo gehoopt dat het nog een andere wending zou nemen. 
Het boek begon ook traag.

De schrijfstijl was heel leuk om te lezen, er was alleen iets wat me heel erg opviel, dit stoorde mij niet maar dit kan voor sommige misschien wel storend zijn. Tijdens gesprekken, zal de personage bijna altijd verwijzen naar de persoon tegen wie ze praten. Deze zijn enkele voorbeelden:  
'Je bent een raar meisje, Cara' 
'Ik kan hier niet over praten, Ren'
'Cara, alsjeblieft...'
Deze heb ik gevonden door het boek op een random pagina te openen, je komt ze overal tegen.

Hector was mijn favoriete personage in dit boek, ik denk dat ik liever dit verhaal zou gelezen hebben vanuit zijn perspectief. Ren en Fred waren ook wel leuk, ik had graag meer over hen verhaal gelezen.

De cover van dit boek is zo mooi en zet de sfeer van het verhaal in de Zwitserse Alpen.

⭐⭐⭐

ISBN: 978 90 00 37042 9
Pagina's: 318
Uitgeverij: unieboek
Vertaald door: Margot Reesink 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten