maandag, mei 18

Indianenmagie - Blanche Ortmans & Pauline Meijer

Indianenmagie - Blanche Ortmans & Pauline Meijer
⭐⭐⭐⭐

Blanche Ortmans had mij persoonlijk gecontacteerd met de vraag of ik haar kinderboek Indianenmagie wou lezen en mijn persoonlijke mening over het boek wil geven. 
Dit was iets nieuws voor mij, omdat ik al heel lang geen kinderboeken meer heb gelezen en er nog nooit een recensie over had geschreven. Maar dit leek me wel een leuk idee. 
Ik wil Blanche Ortmans hiervoor bedanken dat ze mij deze kans gaf en voor het boek. Dit was zeker een leuke ervaring!


Ze wilt met dit boek niet alleen Kinderen bereiken maar ook volwassenen en de muren van leeftijdscategorieën verbreken.
Dit is haar eerste kinderboek waarmee ze al onmiddellijk de publieksprijs van The Indie Awards mee heeft gewonnen in de categorie: Leukste kinderboek 2019.


Samenvatting

Norah ligt 's avonds wakker in bed. Ze wil wel slapen, maar ze durft niet. In de klas kan zij amper haar ogen openhouden, zo moe is ze. Juf Roos maakt zich al zorgen. Norah heeft haar in vertrouwen verteld dat zij 's avonds vaak niet kan slapen omdat ze bang is voor boze dromen. Hier weet haar lieve juf wel raad mee. Op het grote schoolfeest heeft juf Roos een magische verrassing voor haar en de hele klas. Norah kan niet wachten. Wat zal de verrassing toch zijn?


Recensie

Dit boek was zo leuk om te lezen. Het boek gaat over dromen de mooie dromen en de boze dromen. 
Ik zou dit boek goed kunnen gebruikt hebben toen ik klein was, ik had toen altijd veel enge dromen en sliep daardoor niet zo goed. 
Dit verhaal zal kinderen aantonen dat het normaal is om enge dromen te hebben en dat je er ook over kan praten. 
Dit kan dan ook leuk zijn voor de kinderen als ze het boek gelezen hebben of als de ouders het boek hebben voorgelezen om samen een dromenvanger te maken. 

In dit boek zaten er ook geen moeilijke woorden en alles was goed verwoord, waardoor het ook een goed boek is voor kinderen die net leren lezen.

De illustraties waren heel mooi en kleurrijk de personages waren ook van verschillende culturen. Dit vind ik persoonlijk heel belangrijk, zodat ieder kind die dit boek leest een bepaalde connectie kan krijgen met het boek.

Ik raad dit boek zeker aan! Als ik ooit weer moet oppassen op mijn nichtjes en neefjes dan neem ik dit boek zeker mee om aan hen voor te lezen.

⭐⭐⭐⭐

ISBN: 978 90 9032334 3
Pagina's: 23
Uitgeverij: in eigen beheer door Blanche Ortmans
Titel: Indianenmagie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten