woensdag, april 29

Anna K. - Jenny Lee

Anna K. - Jenny Lee
⭐⭐⭐⭐
Samenvatting

Anna K. is zeventien jaar en staat aan de top van de Manhattan- en Greenwich-society. Alexander W. is haar perfecte (maar misschien ietwat saaie) vriendje, en Anna's strenge Koreaans-Amerikaanse vader is altijd trots op haar geweest. Kortom: Anna schijnt het prima voor elkaar te hebben.


Terwijl haar extravagante vrienden het onderling met elkaar uitvechten, lijkt Anna boven al het drama uit te torenen? Tot ze 'graaf' Alexia Vronsky ontmoet: een beruchte playboy, die al jaren va kostschool naar kostschool hopt en slechts om zijn eigen plezier lijkt te geven. Op papier zijn ze elkaars tegenpolen, maar desondanks voelen ze zich vanaf hun allereerste ontmoeting ontzettend tot elkaar aangetrokken. 

Anna moet snel beslissen tot in hoeverre ze haar comfortabele leventje op wil geven om met Alexia verder te gaan. Maar dan dreigt een schokkende onthulling hun relatie te vernielen, waardoor Anna zich noodgedwongen begint af te vragen of ze zichzelf wel écht kent...


Recensie 
Anna K. is een hervertelling van Tolstojs Anna Karenina. Jenny Lee heeft deze Russische klassieker in een modern jasje gestoken, ik moet wel toegeven dat ik het originele verhaal nog nooit gelezen heb. 

Toen ik dit boek begon te lezen had ik het gevoel dat ik een drama reeks zoals Gossip Girl aan het bekijken was. Ieder personage heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen problemen en ieder personage zie je door het verhaal heen groeien. Het was ook leuk dat er in het begin van het boek een lijst was met alle namen en een korte uitleg. Dit zou handig zijn als ieder boek dat zou hebben, omdat ik niet zo goed ben in het onthouden van namen.😅

En het beste van het boek is de drama, alle drama die je maar kan bedenken komt in dit boek voor. Het gebruik van alcohol en drugs, verslaving en overdosis, vreemdgaan, een ouder zien vreemdgaan, ongevallen, dood, seks, depressie, en nog veel meer.

Moet je Anna Karenina gelezen hebben voor je dit boek begint te lezen?
Volgens mij niet, ik heb hem ook niet gelezen en vond het een mooi boek, misschien zal je het boek op een andere manier lezen als je het originele wel al gelezen hebt.

Bij noot van de auteur lees je hoe Jenny Lee kennis maakte met het boek Anna Karenina en hoe ze op het idee kwam er een YA-versie van te schrijven en hoe ze er een persoonlijke twist aan gaf.

⭐⭐⭐⭐


ISBN: 978 90 488 4872 0
Pagina's: 480
Uitgeverij: Moon
Vertaald door: Anne Elshof 
Oorspronkelijke titel: Anna K.: A Love Story



Instagram: https://www.instagram.com/living_in_books_be/?hl=nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten