zondag, februari 9

De Hemel Begint Bij Je Voeten - Jandy Nelson

De Hemel Begint Bij Je Voeten - Jandy Nelson


Samenvatting

Lennie Walker is zeventien als haar zus Bailey plotseling overlijdt. Vanaf dat moment staat ze er alleen voor, terwijl Lennie gewend is veilig in de schaduw van haar tempe¬ramentvolle zus te blijven. Daarbij zijn er, ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde, opeens twee jongens die haar aandacht vragen. Toby was het vriendje van Bailey, en ze lijken als enigen elkaars verdriet écht te begrijpen. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Lennie worstelt met haar nieuwe plaats in het middelpunt van de belangstelling én met de aandacht van Toby en Joe. Bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten.
Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan. En ze weet dat als die botsen, de hele wereld explodeert.


Recensie

Als je een boek leest waar de hoofdpersonage iemand is verloren, dan verwacht je natuurlijk een emotioneel boek, maar een goed boek dat met verdriet omgaat na het verliezen van iemand geven je ook hoop en dat vind ik zo belangerijk in zo'n boek. En dat heeft dit boek zeker gedaan.

Ik was geen fan van de romantiek/love triangle. Ik vond het ook gewoon raar dat Joe op een dag aan haar huis stond en dan iedere dag zichzelf uitnodigde. En hoe kan je nu zoenen met de vriend/ verloofde van je dode zus?

Het boek is prachtig geschreven, er zat af en toe een gedicht tussen, dat vond ik leuk. Maar ik denk niet dat ik dit boek nog voor een tweede keer zal lezen.

 ⭐⭐⭐


Instagram: https://www.instagram.com/living_in_books_be/?hl=nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten