donderdag, december 17

De Ballade van Slangen en Zangvogels - Suzanne Collins

 De Ballade van Slangen en Zangvogels

Suzanne Collins

⭐⭐⭐⭐,5


Samenvatting

Ambitie motiveert hem.
Competitie drijft hem.
Maar macht kent een prijs.

Het is de ochtend van de boeteceremonie waarmee de 10e jaarlijkse Hongerspelen worden ingeluid. In het Capitool bereid de achttienjarige Coriolanus Snow zich voor op zijn enige kans op roem en succes, als mentor in de spelen. Zijn ooit zo machtige familie heeft het moeilijk en hoe het hun verder zal vergaan, hangt af van Coriolanus' prestaties. Hij moet charmanter, slimmer en geraffineerder te werk gaan dan zijn medestudenten en zijn tribuut naar de overwinning helpen.

Maar de kansen zijn niet in zijn voordeel. Coriolanus krijgt de vernederende opdracht om mentor te worden van de vrouwelijke tribuut uit district 12, het laagste van het laagste. Vanaf nu zijn hij en zijn tribuut verbonden door hun lot: elke keuze die hij maakt kan leiden tot gunst of mislukking, zege of ondergang. In de arena zal worden gevochten tot de dood. Buiten de arena begint Coriolanus mee te leven met zijn tribuut... en moet hij kiezen wat hij belangrijker vindt: de regels blijven volgen of doen wat nodig is om te overleven.


Recensie

Toen ik hoorde dat Suzanne Collins een Nieuw boek uitbracht en dat dit boek dan ook nog eens een prequel is van de Hongerspelen, was ik zo enthousiast en keek ik hier zo erg naar uit. Maar toen las ik dat we het verhaal volgen door het perspectief van Coriolanus Snow dacht ik oei dit gaat waarschijnlijk niets voor mij zijn. 
Maar dat was verkeerd gedacht! 

Als grote fan van de originele boeken was dit boek zo leuk om te lezen. Je komt ondertussen ook meer over deze wereld te weten te komen.

Het was ook super interessant om dit allemaal vanuit Snows' zijn perspectief te volgen, hierdoor kregen we veel meer informatie van de wereld van Panem en het Capitool.
En ook al was hij de Slechterik in de originele serie heeft Collins ervoor gezorgd dat ik toch met hem meeleefde.
Het verhaal zelf was zo spanend en meeslepend. Ik heb er echt van genoten om dit verhaal te lezen.

Het enige wat ik wat minder vond was dat het einde nogal slordig was en had volgens mij wel wat meer mogen uitgewerkt worden, maar anders was dit een prachtig boek en zeker een aanrader! 




ISBN Hardcover: 978 90 00 37292 8
ISBN Paperback: 978 90 00 37205 8
Pagina's: 591
Uitgeverij: Unieboek | Het spectrum bv
Vertaald door: Maria Postema 
Oorspronkelijke titel: The Ballad of Songbirds and Snakes



Instagram: https://www.instagram.com/living_in_books_be/?hl=nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten