vrijdag, januari 31

Wink, Poppy En Midnight - April Genevieve Tucholke

Wink, Poppy En Midnight - April Genevieve Tucholke


Samenvatting

Elk verhaal heeft een held.
Elk verhaal heeft een schurk.
Elk verhaal heeft een geheim.

Wink is het mysterieuze buurmeisje met het wilde rode haren een gezicht vol sproeten.
Poppy is de beeldschone, manipulatieve blonde pestkop.
Midnight is de lieve, onzekere jongen die tussen hen gevangen zit. Twee meisjes. Eén jongen. Eén zomer. Eén vreselijke avond.


Wat is er echt gebeurt? 
Iemand weet het.
Iemand Liegt.


Recensie

Je volgt het verhaal vanuit de drie hoofdpersonen: Wink, Poppy en Midnight. Het zijn korte hoofdstukken en vaak lees je dezelfde gebeurtenis, maar dan lees je wat de ander denkt. Dat was leuk om te lezen, je weet niet wie je dan echt moet geloven en wat er echt gebeurt. Dit maakte het leuk om het boek te lezen. Maar het verhaal zelf was niet zo mijn ding, het sprak me niet zo aan. Er gebeurde ook niet veel tot zeker de helft van het boek.

Ik had van het begin al een hekel aan Poppy ze manipuleert en pest iedereen. Van Wink wist ik niet wat ik van haar moest vinden in het begin van her verhaal ze was geen leuk personage, maar ik had ook geen hekel aan haar, ze was zo mysterieus, maar als het verhaal vordert, begon ik haar minder te mogen. En het enige dat Midnight doet, is Wink en Poppy vergelijken, maar dan ook met alles: hun gedrag, uiterlijk, hoe ze zoenen.

De schrijfstijl van dit boek is zeker zijn sterkste punt en ik zou deze steil zeker eens willen lezen met een ander verhaal. 

⭐⭐,5




Geen opmerkingen:

Een reactie posten